√ромадська орган≥зац≥¤
÷ентр осв≥тньоњ пол≥тики
м.  ам'¤нець-ѕод≥льський
Ќов≥ перспективн≥ проекти


 оординац≥йна рада Д÷ентру осв≥тньоњ пол≥тикиФ подаЇ на розгл¤д три взаЇмоповТ¤зан≥ проекти громадськоњ орган≥зац≥њ, ¤к≥ висв≥тлюватимуть житт¤ орган≥зац≥њ в минулому, тепер≥шньому ≥ майбутньому.

ћатер≥ально-техн≥чне забезпеченн¤ державних заклад≥в осв≥ти Ц одна з важливих проблем, ¤к≥ сьогодн≥ сто¤ть перед владою ≥ громадськ≥стю. якщо приватним навчальним закладам, ¤к≥ мають власн≥ кошти, вдаЇтьс¤ розвивати ≥нфраструктуру, то у закладах державного п≥дпор¤дкуванн¤ справи дещо скрутн≥ш≥.

ќдним з важливих момент≥в у вир≥шенн≥ ц≥Їњ проблеми Ї залученн¤ ≥ ефективне використанн¤ кошт≥в у закладах осв≥ти. √ромадська орган≥зац≥¤ Д÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ бачить таких три основних кроки, ¤к≥ мають зробити школи, л≥цењ, г≥мназ≥њ, Ќ¬  на перших порах дл¤ покращенн¤ окресленоњ ситуац≥њ:

  • ≥н≥ц≥юванн¤ створенн¤ благод≥йних фонд≥в при закладах осв≥ти;
  • налагодженн¤ њх ч≥ткоњ та прозороњ роботи ¤к у ф≥нансово-економ≥чному, так ≥ в юридичному пол≥;
  • залученн¤ менеджер≥в-консультант≥в до стратег≥чного ≥ економ≥чного плануванн¤ розвитку навчальних заклад≥в;
  • залученн¤ учн≥вських колектив≥в до роботи стосовно розвитку матер≥ально-техн≥чноњ бази школи, попул¤ризац≥¤ кращих моделей;
  • створенн¤ прозороњ зв≥тност≥ щодо використаних кошт≥в у загальноосв≥тн≥х закладах через пресу та ≤нтернет.

„астина завдань уже реал≥зувалис¤, ≥нша частина реал≥зуватиметьс¤ упродовж цього року, а трет¤ частина оч≥куватиме свого ф≥нансуванн¤ в найближчому майбутньому.

ѕроект Д≈фективне використанн¤ кошт≥в у загальноосв≥тн≥х закладах м.  амТ¤нц¤-ѕод≥льськогоФ було виконано прот¤гом 2003 року. ≤з загальною характеристикою можна ознайомитис¤ в статт≥ Д≤снуванн¤ благод≥йних фонд≥в Ц запорука прозорого використанн¤ недержавних кошт≥в у державних закладах осв≥тиФ, ¤ка подаЇтьс¤ в матер≥алах зв≥тно-планувальноњ конференц≥њ програми Дѕартнерство за прозоре сусп≥льствоФ на с. 81-84.

ѕроект Дћенеджмент у мун≥ципальних загальноосв≥тн≥х закладах Ц запорука њх розвиткуФ виконуватиметьс¤ з червн¤ по вересень 2004 року. ” матер≥алах, ¤к≥ подаютьс¤ на розгл¤д, пропонуЇмо план заход≥в реал≥зац≥њ проекту у двох частинах та мотивац≥йну частину: одну частину (80% буде проф≥нансовано в рамках програми Дѕартнерство за прозоре сусп≥льствоФ), ≥ншу (20%) подали на розгл¤д в  амТ¤нець-ѕод≥льське управл≥нн¤ у справах с≥мТњ та молод≥. ѕерспективним залишаЇтьс¤ проект Дёридична кл≥н≥ка в сфер≥ осв≥ти  амТ¤нц¤-ѕод≥льського та  амТ¤нець-ѕод≥льського районуФ, ¤кий покликаний забезпечити юридично правов≥ стосунки осв≥т¤н ≥ тих, хто користуЇтьс¤ послугами осв≥ти.

якщо один ≥з проект≥в приверне ¬ашу увагу, будемо рад≥ сп≥впрацювати. ƒл¤ реал≥зац≥њ наших проект≥в нам дуже потр≥бн≥ кошти.

« повагою,
голова громадськоњ орган≥зац≥њ
Д÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ
ќлег ƒемчук

ќрган≥зац≥¤-виконавець: громадська орган≥зац≥¤ Д÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ

“ерм≥н виконанн¤ проекту: з Д01Ф серпн¤ 2003 р. по Д30Ф с≥чн¤ 2004 р.

ћета проекту: вивчити досв≥д роботи благод≥йного фонду Уƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤Ф  амТ¤нець-ѕод≥льського л≥цею та благод≥йноњ орган≥зац≥њ ДЌаша школаФ «ќЎ є 5 ≥ поширити його в ус≥х навчальних закладах  амТ¤нц¤-ѕод≥льського; спри¤ти створенню статутних орган≥в (благод≥йних фонд≥в, благод≥йних орган≥зац≥й оп≥кунських рад тощо) у навчальних закладах м≥ста; створити в≥дпов≥дне юридичне поле (завд¤ки ѕоложенн¤м) дл¤ додаткового ф≥нансуванн¤ навчальних заклад≥в ¤к з боку батьк≥в, так ≥ меценат≥в; створити фахову консультативну службу з питань формуванн¤ спец≥альних фонд≥в; створити прозору ≥нформац≥йну модель завд¤ки ¬еб-сайту, де висв≥тлюватиметьс¤ ≥нформац≥¤ про використанн¤ кошт≥в закладами осв≥ти, п≥дкр≥плена св≥тлинами каб≥нет≥в, спортзал≥в, ≥нформац≥йних центр≥в, на ¤к≥ було використано кошти; налагодити випуск бюлетен≥в, ¤к≥ дадуть можлив≥сть простежити ефективн≥сть використанн¤ кошт≥в у закладах осв≥ти, тобто в дит¤чих садках, загальноосв≥тн≥х школах та школах нового типу (л≥це¤х, г≥мназ≥¤х, навчально-виховних комплексах) тим, у кого немаЇ доступу до компТютерноњ мереж≥.

јудитор≥¤ проекту: батьк≥вська громадськ≥сть та 3074 дитини, ¤к≥ в≥дв≥дують 18 дит¤чих садк≥в, та 14292 учн≥, ¤к≥ навчаютьс¤ у 26 загальноосв≥тн≥х ≥ спец≥ал≥зованих школах та ≥нтернатах. ƒо проекту матимуть можлив≥сть долучитис¤ середн≥ профес≥йн≥ та вищ≥ навчальн≥ заклади. ” перспектив≥ проект може охопити не лише 30 тис¤ч чолов≥к, що навчаютьс¤ в нашому м≥ст≥, а й батьк≥вський загал, ¤кий оп≥куЇтьс¤ цим важливим процесом.

—тислий опис зд≥йснених заход≥в: умовно весь проект можна под≥лити на с≥м етап≥в:

  1. јнал≥тичне досл≥дженн¤ д≥¤льност≥ благод≥йного фонду Дƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤Ф та благод≥йноњ орган≥зац≥њ ДЌаша школаФ, в ход≥ ¤кого було опитано три категор≥њ респондент≥в (учн≥в, батьк≥в та вчител≥в), ¤к≥ послуговуютьс¤ ф≥нансами згаданих структур. ћон≥торингова група ознайомилас¤ з анкетами 200 респондент≥в. –езультати опитуванн¤ було розм≥щено в прес≥, доведено до в≥дома кер≥вник≥в благод≥йних структур. јнал≥тичне досл≥дженн¤ мало позитивний ефект, оск≥льки покращилас¤ робота в самих благод≥йних структурах, а зв≥тн≥сть стала ¤к≥сн≥шою. Ќаступники зможуть уникнути допущених помилок ≥ працювати значно ¤к≥сн≥ше.
  2. –обота у фокус-групах дала своњ результати: голова Ѕ‘ Дƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤Ф ¬≥ктор ¬акарук пров≥в з представниками адм≥н≥страц≥њ шк≥л ≥ головами батьк≥вських ком≥тет≥в два зас≥данн¤, на ¤ких ознайомив ≥з «аконом ”крањни про благочинну д≥¤льн≥сть, —татутом Ѕ‘ Дƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤Ф, структурою орган≥зац≥њ, основними напр¤мками роботи, джерелами ф≥нансуванн¤ та документац≥Їю дл¤ зв≥тност≥.
  3. —оц≥олог≥чне досл≥дженн¤, ¤ке проводилос¤ п≥д кер≥вництвом кандидата педагог≥чних наук (спец≥альн≥сть Д—оц≥альна педагог≥каФ) Ћюдмили ћельник, охопило 588 батьк≥в у 6 навчальних закладах (2 школи загальноосв≥тн≥, 2 школи нового типу, 2 школи спец≥ал≥зован≥). –езультати соц≥олог≥чного досл≥дженн¤ п≥дтвердили наше баченн¤ проблеми стосовно прозорост≥ ≥ в≥дкритост≥ у використанн≥ батьк≥вських кошт≥в. –езультати досл≥дженн¤ представлен≥ у бюлетн≥.
  4. √рупою консультант≥в, до складу ¤коњ вход¤ть фах≥вц≥ з юриспруденц≥њ та економ≥ки, створено ≥ подано на розгл¤д ћ≥ськоњ ради проект ѕоложенн¤ про благод≥йн≥ орган≥зац≥њ при закладах осв≥ти в м.  амТ¤нц≥-ѕод≥льському. “риваЇ робота над створенн¤м ѕоложенн¤ про батьк≥вськ≥ ком≥тети в закладах осв≥ти в  амТ¤нц¤-ѕод≥льського.
  5. ѕро к≥нцевий результат роботи експерта-консультанта говорити рано, оск≥льки процес триваЇ, а документац≥¤ у б≥льшост≥ шк≥л знаходитьс¤ на стад≥њ розробки. —вою готовн≥сть в≥дкрити благод≥йн≥ структури п≥дтвердило 5 директор≥в, з ¤кими консультант продовжуЇ працювати.
  6. ¬иданн¤ бюлетн¤ (100 прим≥рник≥в) значно покращить ситуац≥ю стосовно порушеноњ проблеми, оск≥льки кандидати отримають своЇр≥дний дов≥дник дл¤ створенн¤ благод≥йного фонду та порадник стосовно перших крок≥в у цьому напр¤мку, оск≥льки в≥н м≥ститиме ≥нформац≥ю про недол≥ки у д≥¤льност≥ вже ≥снуючих благод≥йних структур у  амТ¤нц≥-ѕод≥льському.
  7. –озробка ≥ п≥дтримка ¬еб-сайту дасть можлив≥сть оперативно ≥нформувати громадськ≥сть м≥ста про використанн¤ кошт≥в кожною школою, п≥дтверджуючи написане ≥люстративним матер≥алом. Ќа¤вн≥сть такого ≥нформац≥йного засобу буде корисним ≥ дл¤ батьк≥в, ¤к≥ знаход¤тьс¤ за кордоном, ≥ дл¤ спонсор≥в, ¤к≥ зможуть побачити обТЇкт кап≥таловкладенн¤, ≥ дл¤ меценат≥в, ¤к≥ колись навчалис¤ у ц≥й школ≥ тощо.

ƒос¤гнут≥ короткостроков≥ та довгостроков≥ результати: залучено громадськ≥сть м≥ста та депутат≥в ћ≥ськоњ ради до обговоренн¤ проблеми ефективност≥ використанн¤ м≥ста; ви¤влено ≥ вказано на недол≥ки у робот≥ вже ≥снуючих фонд≥в; розпочато роботу по створенню благод≥йних структур ще в 5 закладах м≥ста; у перспектив≥ спробуЇмо залучити дит¤ч≥ садки та ¬Ќ«.

¬несок проекту у вир≥шенн¤ проблеми, на подоланн¤ ¤коњ в≥н був спр¤мований: проект з одного боку допоможе закладам осв≥ти стати економ≥чно незалежн≥шими, а з ≥ншого Ц учн≥, батьки ≥ вчител≥ зможуть вир≥шувати на що йтимуть кошти ≥ сам≥ ж контролювати цей процес через бюлетн≥ та ¬еб-сайт.

”сп≥хи та труднощ≥ у виконанн≥ проекту: вдалос¤ залучити широк≥ кола громадськост≥ до обговоренн¤ даноњ проблеми; ви¤вити бажанн¤ батьк≥в займатис¤ фандрейзингом дл¤ школи; переконати чималу к≥льк≥сть людей, що вони сам≥ Ї руш≥йною ≥ контролюючою силою у питанн¤х, ¤к≥ стосуютьс¤ економ≥чного розвитку заклад≥в осв≥ти; обТЇднати прогресивних директор≥в шк≥л у своЇр≥дну коал≥ц≥ю; покращити ≥ зробити ефективн≥шою роботу Ѕ‘ Дƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤Ф та Ѕќ ДЌаша школаФ. “руднощ≥ пол¤гали у сам≥й недов≥р≥ з боку батьк≥в та учн≥в до акц≥й, ¤к≥ проводилис¤; ≥нертною була ≥ Ї значна частина кер≥вник≥в навчальних заклад≥в; м≥ське управл≥нн¤ осв≥ти ≥ науки спочатку скептично дивилос¤ на проект.

јнал≥з в≥дгук≥в аудитор≥њ проекту: суд¤чи з анкетуванн¤, п≥д час роботи фокус-груп та приватних розмов в≥дгуки позитивн≥. „астина респондент≥в ви¤вила занепокоЇнн¤ кадровоњ проблеми благод≥йних структур (кер≥вництва та бухгалтера). Ѕуло запропоновано запровадити кер≥вництво на волонтерських засадах, а бухгалтера брати дл¤ обслуговуванн¤ 5-7 благод≥йних фонд≥в. Ѕ≥льша к≥льк≥сть д≥тей почала ц≥кавитис¤ ф≥нансовою д≥¤льн≥стю школи.

¬исв≥тленн¤ проектних засоб≥в у «ћ≤: проект неодноразово був обТЇктом висв≥тленн¤ у «ћ≤ (дв≥ рад≥опередач≥, публ≥кац≥њ у газетах Д амТ¤нець-ѕод≥льський в≥сникФ, Д—≥м дн≥вФ, Д√олос громадФ).

ћожлив≥сть поширенн¤ результат≥в проекту: даний проект Ї ц≥лком прийн¤тний дл¤ запровадженн¤ в ≥нших м≥стах ”крањни.

ѕерспективи подальшого розвитку проекту: проект Ї довгостроковий, особливо коли голови благод≥йних структур д≥йдуть згоди ≥ утвор¤ть загальном≥ську асоц≥ац≥ю, поЇднавши вс≥ ≥снуюч≥ ланки осв≥ти м≥ста. ѕерспективн≥сть проекту зумовлена також ≥ тим, що матер≥ально-техн≥чний розвиток заклад≥в осв≥ти поки що поза увагою держави.

¬исновки: вважаЇмо, що проект п≥дтриманий Дѕартнерством за прозоре сусп≥льствоФ Ї ц≥кавим, корисним ≥ вкрай необх≥дним дл¤ заклад≥в осв≥ти не лише м≥ста  амТ¤нц¤-ѕод≥льського.

ћета проекту. ¬иход¤чи ≥з стратег≥њ стосовно антикорупц≥йних заход≥в в осв≥т≥, ¤ку обрала  амТ¤нець-ѕод≥льська коал≥ц≥¤, √ќ У÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ маЇ на мет≥ представити на ¬аш розгл¤д ≥нновац≥йний проект Дћенеджмент у мун≥ципальних загальноосв≥тн≥х закладах Ц запорука њх розвиткуФ. ќск≥льки даний проект Ї лог≥чним продовженн¤м попереднього (Д≈фективне використанн¤ недержавних кошт≥в у школах  амТ¤нц¤-ѕод≥льськогоФ), то, спод≥ваЇмос¤, що в≥н спри¤тиме покращенню ситуац≥њ в м≥ст≥ стосовно прозорого ≥ рац≥онального використанн¤ ¤к державних, так ≥ недержавних кошт≥в у 24 мун≥ципальних закладах осв≥ти, через функц≥онуванн¤ менеджерськоњ групи.

ќпис проблеми. ћун≥ципальн≥ загальноосв≥тн≥ заклади потерпають в≥д нестач≥ кошт≥в, що негативно позначаЇтьс¤ на њх функц≥онуванн≥. јле, кр≥м низьких загальноукрањнських економ≥чних показник≥в, це зумовлено й ≥ншими причинами: в м≥стах ≥ м≥стечках в≥дсутнЇ стратег≥чне плануванн¤ ¤к розвитку одного загальноосв≥тнього закладу, так ≥ галуз≥ в ц≥лому; осв≥та не розгл¤даЇтьс¤ ¤к фактор м≥ського економ≥чного розвитку, тому обмежуЇтьс¤ њњ ф≥нансуванн¤; не прогнозуЇтьс¤ зростанн¤ чи здешевленн¤ осв≥тн≥х послуг, ¤к≥ ф≥нансуютьс¤ з м≥ського бюджету, в р≥зних районах м≥ста; не завжди в≥дпов≥даЇ д≥йсност≥ кошторис шк≥л, ¤кий зумовлюЇтьс¤ витратою кошт≥в на 1 учн¤, тому в одних школах ц≥ послуги завищен≥, а в ≥нших занижен≥ (наприклад, в одному клас≥ вчитель навчаЇ 20 учн≥в, а в ≥ншому Ц 40 за одну ≥ ту ж платню); у загальноосв≥тн≥х закладах не ведетьс¤ перспективного вивченн¤, тобто ймов≥рн≥сть наповненн¤ учн≥в в 1 клас≥ через к≥лька рок≥в; проблемами залученн¤ додаткових ф≥нанс≥в дл¤ закладу займаютьс¤ директори, голови батьк≥вських ком≥тет≥в, голови благод≥йних фонд≥в чи оп≥кунських рад, ¤к≥ не мають (у б≥льшост≥ випадк≥в) економ≥чноњ осв≥ти; в≥дчуженн¤ учн≥вськоњ ≥ батьк≥вськоњ громад в≥д ф≥нансово-господарськоњ роботи ≥ непрозор≥сть у використанн≥ кошт≥в призвод¤ть до того, що учн≥ ≥ њх батьки характеризуютьс¤ соц≥альною апат≥Їю, небажанн¤м впливати на формуванн¤ бюджету закладу чи благод≥йного фонду; юридично-правове поле д≥¤льност≥ стосовно даноњ апробац≥њ в ”крањн≥ ще не визр≥ло, тому необх≥дно експеримент зробити локальним, а в раз≥ усп≥ху поширити.

Ўл¤хи вир≥шенн¤. –еал≥зац≥¤ даного проекту проходитиме у три етапи:

  • на першому Ц переклад ≥ншомовних видань, вивченн¤ заруб≥жного досв≥ду, п≥дготовка практичного пос≥бника з менеджменту в осв≥тн≥й галуз≥;
  • на другому Ц залученн¤ 15 старшокласник≥в ≥з 5 шк≥л дл¤ створенн¤ робочих груп по написанню ефективних проектних технолог≥й стосовно модерн≥зац≥њ закладу, ¤к≥ п≥сл¤ квал≥ф≥кац≥йного в≥дбору ф≥нансуватимутьс¤ њхн≥м навчальним закладом;
  • на третьому Ц навчанн¤ та в≥дб≥р на конкурсн≥й основ≥ групи менеджер≥в-консультант≥в, ¤к≥ сп≥впрацюватимуть з м≥ським управл≥нн¤м осв≥ти ≥ науки стосовно ефективност≥ ф≥нансуванн¤ шк≥л, розробл¤тимуть стратег≥чне плануванн¤ розвитку осв≥ти м≥ста, надаватимуть менеджерськ≥ послуги дл¤ окремих загальноосв≥тн≥х заклад≥в, консультуватимуть гол≥в батьк≥вських ком≥тет≥в ≥ благод≥йних фонд≥в щодо залученн¤ ф≥нанс≥в з р≥зних джерел.

ѕоширенн¤ досв≥ду. ƒрук двох пос≥бник≥в (300 екземпл¤р≥в), ¤к≥ будуть поширен≥ в р≥зних рег≥онах ”крањни, публ≥кац≥њ в «ћ≤ та ¬еб-сайт≥ Д÷ентру осв≥тньоњ пол≥тикиФ.

ћета проекту:

  • наданн¤ юридичних консультац≥й викладачам, учител¤м, студентам та учн¤м, ¤к≥ потерпають в≥д корумпованих д≥й;
  • вир≥шенн¤ законним шл¤хом скарг стосовно отриманн¤ п≥льг, встановленн¤ квал≥ф≥кац≥йних категор≥й, розпод≥лу педнавантаженн¤, доц≥льност≥ скороченн¤ педпрац≥вник≥в у мун≥ципальних та районних закладах осв≥ти;
  • консультуванн¤ гол≥в пришк≥льних благод≥йних фонд≥в, створених за нашою ≥н≥ц≥ативою, стосовно њх економ≥чного та юридично-правового статусу;
  • проведенн¤ лектор≥њв, круглих стол≥в, трен≥нг≥в ≥ сем≥нар≥в дл¤ молод≥ м≥ста ≥ району;
  • в≥дновленн¤ роботи учн≥вських та студентських волонтерських груп, квал≥ф≥кована п≥дготовка њхн≥х наступник≥в у клуб≥ юних правознавц≥в за методикою Др≥вний р≥вномуФ.

ќпис проекту:

ќбгрунтуванн¤

ѕрацюючи два роки в програм≥ Дѕартнерство за прозоре сусп≥льствоФ, ми неодноразово стикалис¤ з такими ¤вищами, ¤к юридична безпорадн≥сть ≥ незахищен≥сть учн≥в, студент≥в, учител≥в ≥ нав≥ть адм≥н≥страц≥њ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в перед органами влади.  р≥м того, за статистичними даними, ¤к≥ було з≥брано Д÷ентром осв≥тньоњ пол≥тикиФ в ход≥ соц≥олог≥чного досл≥дженн¤, галузь осв≥ти Ї одн≥Їю з найб≥льш корумпованих ¤к у нашому м≥ст≥, так ≥ в крањн≥ в ц≥лому. “ому вважаЇмо, що проф≥лактична ≥ просв≥тницька роботи (антикорупц≥йного спр¤муванн¤ зокрема) мають вестис¤ ще ≥з шк≥льноњ лави, оск≥льки саме тут в≥дбуваЇтьс¤ формуванн¤ громад¤нських переконань. ≤нтерактивн≥ форми роботи, орган≥зац≥¤ ≥ д≥¤льност≥ клубу юних правознавц≥в спри¤тимуть частковому вир≥шенню проблем.

ƒругою важливою передумовою даного проекту Ї те, що п≥д вигл¤дом скороченн¤ чимало людей опин¤ютьс¤ без роботи, а на њхн≥ м≥сц¤ приход¤ть т≥, хто дав хабара. ќсобливо ц¤ тенденц≥¤ простежуЇтьс¤ в м≥стах з малорозвиненою ≥нфраструктурою виробництва, до ¤ких належить ≥ наше м≥сто, ¤к≥ мають власн≥ педагог≥чн≥ ун≥верситети, що випускають понад 1200 спец≥ал≥ст≥в щороку.

“рет≥й аргумент Ц це захист осв≥т¤н в≥д примусового писанн¤ за¤в за власний рахунок п≥д час навчального процесу, що повторюЇтьс¤ в м≥ст≥ ≥ район≥ к≥лька останн≥х рок≥в. “аке вир≥шенн¤ проблем м≥ського бюджету Ї антиконституц≥йним.

„етвертий чинник повТ¤заний ≥з захистом студент≥в, ¤к≥ навчаютьс¤ у р≥зного роду ф≥л≥¤х ≥ консультац≥йних пунктах та отримують ф≥ктивн≥ дипломи (заклад≥в такого типу у нас 9). ћинулого року к≥лька груп випускник≥в отримали дипломи не зат≥Їю спец≥альн≥стю, на ¤ку вони вступали.

ѕТ¤тий момент Ц це ситуац≥¤ стосовно хабарництва в закладах осв≥ти, ¤ка також була в пол≥ нашого зору ≥ висв≥тлювалас¤ на стор≥нках м≥сцевих «ћ≤ та вив≥шувалас¤ на нашому сайт≥.

Ўостий фактор Ц продовженн¤ ≥нновац≥йного проекту, ¤кий реал≥зувавс¤ в рамках Дѕартнерства за прозоре сусп≥льствоФ. …детьс¤ про створен≥ благод≥йн≥ фонди, ¤к≥ дають змогу контролювати надходженн¤ та використанн¤ батьк≥вських грошей в школах м≥ста, але њх кер≥вництво мало об≥знане з нормативно-правовою базою д≥¤льност≥ Ѕ‘. —аме тому наша увага буде звернена на законне функц≥онуванн¤ фонд≥в ≥ наданн¤ юридичних консультац≥й кер≥вникам.

—ьомий фактор повТ¤заний з недотриманн¤м закону менеджерами навчальних установ м≥ста ≥ району стосовно отриманн¤м п≥льг, проведенн¤м ф≥ктивних тендер≥в на закупку компТютер≥в, наданн¤м в оренду прим≥щень школи тощо.

¬рахувавши вс≥ ц≥ фактори, вважаЇмо, що юридична кл≥н≥ка у  амТ¤нц≥-ѕод≥льському ≥  амТ¤нець-ѕод≥льському район≥ вкрай необх≥дна. ѓњ потребують виховател≥ 24 дошк≥льних заклад≥в у м≥ст≥ та 18 у район≥, учн≥ ≥ вчител≥ 25 загальноосв≥тн≥х шк≥л м≥ста та 22 у район≥, студенти 11 вищих навчальних заклад≥в р≥зноњ форми власност≥. «агальна к≥льк≥сть Ц понад 45000 чолов≥к.

ћета та завданн¤ проекту

ћета: забезпеченн¤ юридично-правового пол¤ дл¤ ефективного ≥ прозорого функц≥онуванн¤ вс≥х р≥вн≥в державноњ ≥ приватноњ осв≥ти в  амТ¤нц≥-ѕод≥льському ≥  амТ¤нець-ѕод≥льському район≥, шл¤хом моб≥л≥зац≥њ здорових сил громадськост≥.

«авданн¤:

  • налагодженн¤ звТ¤зк≥в ≥ використанн¤ досв≥ду роботи правозахисних громадських орган≥зац≥й  иЇва, Ћьвова, –≥вного, “ернопол¤, Ћуганська;
  • створенн¤ максимально спри¤тливих умов дл¤ вир≥шенн¤ проблем в осв≥т≥ через наданн¤ юридичних консультац≥й громад¤нам, ¤к≥ працюють у сфер≥ осв≥ти чи користуютьс¤ осв≥тн≥ми послугами в м≥ст≥ та район≥;
  • наданн¤ юридичних консультац≥й потерп≥лим в оф≥с≥ орган≥зац≥њ, по телефону, ≤нтернетом
  • залученн¤ молод≥ м≥ста ≥ району до обговоренн¤ ≥ виробленн¤ стратег≥чного плану вир≥шенн¤ найб≥льш складних ≥ суперечливих проблем в осв≥т≥ через проведенн¤ круглих стол≥в, трен≥нг≥в-сем≥нар≥в та ≤нтернет-конференц≥й;
  • виробленн¤ ст≥йких навичок юридично-правового захисту в молод≥ завд¤ки ≥нтерактивним формам роботи, трен≥нгам, зан¤тт¤м у клуб≥ юних правознавц≥в;
  • попул¤ризац≥¤ ≥дей у загальноосв≥тн≥х закладах м≥ста ≥ району та вищих навчальних закладах через роботу молод≥жних волонтерських груп;
  • обТЇднанн¤ зусиль правоохоронних орган≥в, викладацько-педагог≥чного складу та молод≥жних колектив≥в у протисто¤нн≥ р≥зним формам корупц≥њ через лекц≥йну роботу, «ћ≤, ≤нтернет, поширенн¤ друкованоњ продукц≥њ (буклети, брошури тощо).

–есурси, необх≥дн≥ дл¤ виконанн¤ проекту

ƒл¤ усп≥шноњ реал≥зац≥њ проекту необх≥дно найн¤ти на пост≥йну роботу двох людей: юрист-консультанта та секретар¤ Дгар¤чоњ л≥н≥њФ, що в≥дпов≥датимуть за ¤к≥сне обслуговуванн¤ кл≥Їнт≥в (осв≥т¤н ≥ тих, хто користуЇтьс¤ послугами осв≥ти), у ¤ких виникли проблеми в юридично-правовому пол≥.

ƒл¤ проведенн¤ трен≥нг≥в, сем≥нар≥в, орган≥зац≥њ роботи клубу правознавц≥в фах≥вц≥ найматимутьс¤ на погодинну оплату, передбачену бюджетом. ƒо њх числа входитимуть: юристи-практики, викладач≥ сусп≥льних дисципл≥н та вчител≥ правознавства, психологи, соц≥ологи тощо. „астину ц≥Їњ роботи виконуватимуть волонтери Д÷ентру осв≥тньоњ пол≥тикиФ та орган≥зац≥й-партнер≥в.

≈фективност≥ роботи спри¤тиме ≥ додаткове придбанн¤ обладнанн¤: лазерного принтера, коп≥ювального апарату та модерн≥зац≥¤ де¤ких частин компТютера. «азначене техн≥чне обладнанн¤ допоможе тиражувати необх≥дн≥ матер≥али дл¤ сем≥нар≥в, круглих стол≥в та трен≥нг≥в, п≥дтримувати ¤к≥сний ≤нтернет звТ¤зок з кл≥Їнтами.

Ќа¤вн≥сть бази ДЋ≥га-законФ ц≥лком забезпечить ¤к≥сною ≥ вкрай необх≥дною ≥нформац≥Їю виконавц≥в проекту, тому Ї доц≥льн≥сть лише оплатити роботу вид≥леноњ л≥н≥њ упродовж 1 року.

–езультати та перспективн≥сть проекту

 ороткостроков≥ результати:

  1. ¬ивчити досв≥д роботи громадських орган≥зац≥й р≥зних рег≥он≥в ”крањни стосовно вир≥шенн¤ аналог≥чних проблем ≥ використати його в ход≥ реал≥зац≥њ проекту.
  2. ѕоширити ≥нформац≥ю щодо роботи юридичноњ кл≥н≥ки у м≥ст≥ та район≥, забезпечивши при цьому ¤к≥сний р≥вень обслуговуванн¤ кл≥Їнт≥в.
  3. Ќалагодити ефективну д≥¤льн≥сть молод≥жних волонтерських груп ≥ за њх участю орган≥зовувати заходи, ¤к≥ передбачено проектом.

ƒовгостроков≥ результати:

  1. «абезпечити правову захищен≥сть осв≥т¤нам м≥ста, району ≥ тим, хто користуЇтьс¤ осв≥тн≥ми послугами (учн¤м, студентам), шл¤хом наданн¤ юридичних консультац≥й.
  2. ѕ≥двищити р≥вень активност≥ молод≥ щодо в≥дстоюванн¤ своњх прав, використавши при цьому досв≥д юрист≥в та д≥¤ч≥в громадських орган≥зац≥й р≥зних рег≥он≥в ”крањни.
  3. ¬иробити сп≥льну стратег≥ю з м≥ським управл≥нн¤м осв≥ти ≥ науки та районним в≥дд≥лом осв≥ти ≥ науки стосовно дотриманн¤ юридичних вимог в державних ≥ приватних закладах осв≥ти.

«аходи п≥сл¤ зак≥нченн¤ проекту:

  1. ≤нформуванн¤ громадськост≥ м≥ста про насл≥дки ≥ перспективи д≥¤льност≥ юридичноњ кл≥н≥ки в галуз≥ осв≥ти.
  2. «абезпеченн¤ власними ресурсами ≥ ф≥нансами д≥¤льн≥сть юридичноњ кл≥н≥ки.
  3. ‘ункц≥онуванн¤ молод≥жних волонтерських груп у юридично-правовому пол≥.

ѕоширенн¤ досв≥ду:

  1. ¬исв≥тленн¤ основних етап≥в реал≥зац≥њ проекту в засобах масовоњ ≥нформац≥њ, оск≥льки серед член≥в орган≥зац≥њ Ї троЇ журнал≥ст≥в м≥ських газет.
  2. ¬икористанн¤ власного Web-сайту дл¤ розм≥щенн¤ ≥нформац≥њ про найусп≥шн≥ш≥ заходи.
  3. ѕредставленн¤ опису ключових момент≥в проекту через засоби масовоњ ≥нформац≥њ загальноукрањнського характеру, оск≥льки ми сп≥впрацюЇмо з корпунктом газет Д√олос ”крањниФ та Дќсв≥та ”крањниФ, журналами ≥ газетами видавництв Дѕедагог≥чна пресаФ , ДЎк≥льний св≥тФ.
  4. ¬ рамках проекту плануЇтьс¤ випуск двох практичних пос≥бник≥в, ¤к≥ будуть роз≥слан≥ орган≥зац≥¤м-партнерам.

P.S. ƒаний проект направлено на розгл¤д у дв≥ м≥жнародн≥ агенц≥њ, ¤к≥ вид≥л¤ють кошти неур¤довим орган≥зац≥¤м.



Web-дизайн © 2004 ¬.ƒем'¤ненко
Hosted by uCoz