√ромадська орган≥зац≥¤
÷ентр осв≥тньоњ пол≥тики
м.  ам'¤нець-ѕод≥льський
Ѕлагод≥йн≥ фонди

” поданих статт¤х використан≥ матер≥али з публ≥кац≥њ:

"≈фективн≥сть використанн¤ недержавних кошт≥в у загальноосв≥тн≥х навчальних закладах м. амТ¤нц¤-ѕод≥льського".: Ѕюлетень дов≥дникового характеру з анал≥тичними та соц≥олог≥чними характеристиками (”пор¤дник ќ. ƒемчук. –едакц≥йна колег≥¤: ќ. узема, ¬.—оболь, Ћ.–удик, Ћ.ћельник, ќ.—орочинський). Ц  амТ¤нець-ѕод≥льський: Ујбетка-Ќќ¬јФ, 2004. Ц 60 с.

√ќ У÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ, за надан≥ матер≥али ≥ п≥дтримку п≥д час реал≥зац≥њ проекту, висловлюЇ под¤ку директору м≥ського л≥цею ћиколайчук ¬.ћ., голов≥ благод≥йного фонду Уƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤" ¬акаруку ¬.¬.; директору «ќЎ є5 “анськ≥й “.¬., голов≥ благод≥йноњ орган≥зац≥њ УЌаша школаФ “качуку ј.≤.

ћатер≥али з≥брано за п≥дтримки волонтерськоњ групи: ћ.√орохол≥нськоњ, ќ.Ѕалицькоњ, ё.“имченко, ќ.¬егерук,  . ожухар.

” даних матер≥алах висв≥тлюЇтьс¤ досв≥д роботи громадськоњ орган≥зац≥њ У÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ по реал≥зац≥њ ≥нновац≥йного проекту в≥д програми Уѕартнерство за прозоре сусп≥льсьтвоФ.

—оц≥олог≥чн≥ та анал≥тичн≥ досл≥дженн¤, проект ѕоложенн¤, зразки —татут≥в благод≥йного фонду ≥ орган≥зац≥њ, критер≥њ перев≥рок подаютьс¤ з метою створенн¤ умов прозор≥шого використанн¤ недержавних кошт≥в у закладах осв≥ти м. амТ¤нц¤-ѕод≥льського

ѕро необх≥дн≥сть створенн¤ благод≥йних фонд≥в

„ому виникла потреба у д≥¤льност≥ благод≥йних орган≥зац≥й на п≥дтримку загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в м≥ста? Ќ≥ дл¤ кого не секрет, що кошт≥в, ¤к≥ вид≥л¤ютьс¤ ≥з м≥ського бюджету, дл¤ функц≥онуванн¤ осв≥тньоњ галуз≥ не вистачаЇ дл¤ того, щоб п≥дтримувати на належному р≥вн≥ матер≥альну та навчально-методичну базу навчальних заклад≥в. Ќормативн≥ документи про осв≥ту передбачають можлив≥сть залученн¤ недержавних кошт≥в, добров≥льних пожертвувань, благод≥йних внеск≥в на потреби розвитку осв≥тн≥х заклад≥в. Ќайб≥льш зац≥кавленими у п≥дтримц≥ загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в Ї батьки, д≥ти ¤ких тут навчаютьс¤.

«а останн≥ роки завд¤ки суттЇв≥њ допомоз≥ батьк≥в, загальноосв≥тн≥ навчальн≥ заклади м≥ста провод¤ть ремонти класних к≥мнат, оновлюють матер≥альну базу, удосконалюють засоби навчанн¤. ѕроте, пор¤д ≥з ус≥ма позитивами такоњ сп≥впрац≥, почаст≥шали зверненн¤ батьк≥в до орган≥в м≥ськоњ влади, управл≥нн¤ осв≥ти ≥ науки ≥з проханн¤м впор¤дкувати систему недержавного ф≥нансуванн¤ навчальних заклад≥в. Ѕезсистемний, неконтрольований Узб≥рФ батьк≥вських кошт≥в у школах м≥ста став у центр≥ уваги громадськоњ орган≥зац≥њ У÷ентр осв≥тньоњ пол≥тикиФ.

ќбТЇктом першого етапу досл≥дженн¤ було соц≥олог≥чне вивченн¤, що охопило 588 батьк≥в, д≥ти ¤ких навчаютьс¤ у 6 р≥знотипних закладах осв≥ти. ѕро усп≥хи ≥ недол≥ки у робот≥ батьк≥вських ком≥тет≥в можна було д≥знатис¤ з висновк≥в мон≥торинговоњ групи.

ќбТЇктом другого етапу досл≥дженн¤ стала робота благод≥йних фонд≥в, ¤к≥ вже дек≥лька рок≥в д≥ють у м≥ському л≥цењ та «ќЎ ≤-≤≤≤ ступен≥в є5. ÷¤ д≥л¤нка роботи виконувалас¤ дл¤ того, щоб зТ¤сувати ефективн≥сть використанн¤ недержавних кошт≥в у зазначених закладах осв≥ти та р≥вень гласност≥ у д≥¤льност≥ благод≥йного фонду Дƒ≥ти ’’≤ стол≥тт¤Ф та благод≥йноњ орган≥зац≥њ ДЌаша школаФ. ” рол≥ респондент≥в виступали учн≥, батьки ≥ вчител≥ м≥ського л≥цею та «ќЎ ≤-≤≤≤ ступен¤ є5.

“ак≥ результати досл≥дженн¤ спонукали громадську орган≥зац≥ю виступити ≥з ≥н≥ц≥ативою поширити д≥¤льн≥сть благод≥йних фонд≥в в ус≥х загальноосв≥тн≥х навчальних закладах м≥ста. ÷е дасть можлив≥сть, по-перше, впор¤дкувати надходженн¤ та використанн¤ недержавних кошт≥в у навчальн≥ заклади; по-друге, розширити коло благод≥йник≥в та меценат≥в; по-третЇ, зд≥йснювати пост≥йне ≥нформуванн¤ громадськост≥ про результати використанн¤ благод≥йних внеск≥в, зробить використанн¤ недержавних кошт≥в у загальноосв≥тн≥х навчальних закладах прозорим.

—аме з ц≥Їю метою ≥н≥ц≥ативною групою сп≥льно ≥з консультантами було розроблене типове ѕоложенн¤ про благод≥йн≥ фонди при закладах осв≥ти в м. амТ¤нц≥-ѕод≥льському.

ќ. узема


Web-дизайн © 2004 ¬.ƒем'¤ненко
Hosted by uCoz